واکس ماشین

واکس پولیش خودرو

واکس پولیش خودرو

واکس پولیش خودرو

برای این‌که خودرو ظاهر زیبای خود را حفظ کند و همچنین تمیز باقی بماند، چندین راه وجود دارد. تمیز کردن بدنه خودرو می‌تواند توسط صاحب خودرو یا فردی حرفه‌ای صورت بگیرد. توسط روش‌های مختلف می‌توان برخی از مشکلات ظاهری همانند خط و خش روی بدنه را از بین برد. پولیش کردن و واکس زدن خودرو دو موضوع مهمی هستند که هر کدام بنا بر دلایل خاصی انجام می‌شوند.انجام پولیش به دفعات، به رنگ بدنه آسیب می رساند.واکس پولیش فرایندی شبیه به پولیش دارد ولی فقط بدنه را براق می کند اما لایه ای از رنگ را بر نمی دارد.کسانیکه می خواهند بدنه خودرو زیباتر جلوه کند، معمولا از واکس پولیش استفاده می کنند

واکس خودرو در دو نوع مایع و چسبی در بازار موجود است. در حالی‌که برخی از آن‌ها واکس خودرو ها طبیعی هستند ولی اکثر واکس خودرو ها از مواد مصنوعی ساخته می‌شوند. واکس خودرو چسبی، نوع سنتی واکس خودرو است. این نوع از واکس خودرو، لایه‌ای محافظ را بر روی رنگ خودرو قرار می‌دهد و همچنین درخشندگی خودرو را در پی دارد.این لایه از واکس خودرو باعث محافظت رنگ خودرو در برابر برخی عوامل همانند رنگ زدگی می‌شود، علت این امر حرکت آب و عدم ثابت ماندن آن بر روی بدنه خودرو است. واکس خودرو، اتومبیل را در برابر اشعه فرابنفش محافظت می‌کند و از تغییر رنگ آن جلوگیری می‌کند.

پولیش خودرو مایعی بوده که برای حذف خط و خش و آلودگی از روی سطوح رنگ شده  خودرو استفاده می‌شود. این مایع دارای عناصر ساینده است که یک لایه نازک از رنگ بدنه را بر می‌‌دارد که توسط این کار خط و خش‌ها را از بین می‌برد. در اکثر پولیش‌ها از واکس نیز استفاده می‌شود که درخشندگی بدنه خودرو را در پی دارد پولیش را می‌توان توسط دست و یا یک دستگاه پولیش برقی با استفاده از یک پارچه نرم استفاده کرد. از برخی از دستگاه‌هایی که دوران می‌کند مانند دریل نیز می‌توان به عنوان دستگاه پولیش استفاده کرد. اکثر تولیدکنندگان پولیش خودرو توصیه می‌کنند که برای رسیدن به بهترین نتیجه، چندین بار پولیش را با فشار کم بر روی بدنه خودرو مالید.